روانشناسی
راهنمای موفقیت در آزمون AP®: 20 راهکار برای بهرهوری بیشتر

- جهت تهیه پاسخهای رایگان به سوالات، نمونهبرداری کنید تا هیچ چیزی را از دست ندهید و امتیازات ارزشمندی را از دست ندهید.
- در هنگام گیر افتادن در یک سوال، آرام باشید و به سوال قبلی بازگردید. مهم است که تا جایی که ممکن است به درستی پاسخ دهید.
- استرس باعث افزایش ناکارآمدی میشود، پس آرام باشید. اگر دانشی دارید، خوب است و اگر ندارید، استرس بیشتر به شما کمک نمیکند.
- از دانشی که درباره مغز و رفتار کسب میکنید بهره ببرید. تلاش کنید تا راهبردهای مطالعه و یادگیری خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید آنها را برای استفاده موثرتر از مغزتان به کار ببندید.
- حتماً سوالات را با دقت بخوانید و پاسخ را به درخواست مشخصی که دارند مرتبط کنید.
- برای هر واحد اصلی، یک تم تهیه کنید تا برای دو سوال پاسخ رایگان آماده شوید.
- از فلشکارتها استفاده کنید تا لغات را بیاموزید.
- هر دیدگاه و اصطلاح مرتبط با موضوع را بشناسید. این به دانشآموزان کمک زیادی میکند.
- در بخش پاسخ به سؤالات آزاد، سعی کنید به همه چیز پاسخ دهید، حتی اگر فکر میکنید نمیدانید. بهتر است سعی کنید تا پاسخ دهید تا اینکه خالی بگذارید. هرگز نمیدانید که از کجا امتیاز میگیرید!
- دانشآموزان باید زبان رشته را در حالت انتخاب چندگانه بدانند و باید نشان دهند که میتوانند آن را در سناریوهای مختلف اعمال کنند. من ارزیابیهای مختلفی ارائه میدهم که شامل نظریهپردازان، مکاتب فکری و زبان این رشته میشود تا آنها بتوانند نظریهپرداز را به مکتب فکری به زبان خود ترجمه کنند – زیرا سؤالات به این شکل دریافت میشوند. این بهبود میدهد و همیشه بازخورد مثبتی از دانشآموزان دریافت میکند. این لایهبندی یادگیری را آسانتر میکند و به آنها یادآوری میکند.
- از کتاب مرور “بارون” استفاده کنید: آن را بخوانید، حاشیه بنویسید و در آزمون تمرینی آن را امتحان کنید و کلید پاسخ را در انتهای هر فصل برجسته کنید و توضیح دهید که چرا به سوالی پاسخ ندادهاید. این به شما کمک میکند تا برای آزمون اصلاحات آماده شوید و از سؤالات حدس نزنید.
- برای بهرهگیری از فلشکارتهای چهارگوشه، ابتدا فلشکارتها را با اصطلاح اصلی یا مفهوم و تعریف متعارف آماده کنید. سپس از دانشآموزان خواسته شود که چهار عبارت واحد دیگر را به هر گوشه اضافه کنند، یکی در هر گوشه. پس از یادگیری تعریف، دانشآموز باید عبارت اصلی را به هر یک از چهار اصطلاح دیگر متصل کند و به صورت ذهنی توضیح دهد که چگونه این چهار عبارت با عبارت اصلی ارتباط دارند. این تمرین به دانشآموزان کمک میکند تا اصطلاحات و مفاهیم را به یکدیگر متصل کنند و با تفاوتهای آنها آشنا شوند.
- در مورد سوال تله، ابتدا سوال را بخوانید و اگر پاسخی را انتخاب کردید، پایبند به آن بمانید. اما پس از آن به سوال اول بازگردید و پاسخ خود را بازنگری کنید. اغلب غریزه اولیه درست است، بنابراین تا زمانی که مطمئن نیستید، تغییری ایجاد نکنید. همچنین، تفاوتهایی مانند پسرفت و سرکوب را مرور کنید تا اطمینان حاصل شود که تفاوتها را متوجه هستید. هنگام مطالعه، از کلمات اختصاری مانند SAME…Sensory Afferent…Motor, Efferent استفاده کنید.
- با شناخت کامل از شش رشته اصلی تحصیلی روانشناسی (رفتارگرایی، روانکاوی، انسانگرایی، شناختی، زیستشناختی و یادگیری اجتماعی) آشنا شوید. استفاده از کلمات کلیدی میتواند در تشخیص پاسخ صحیح به سؤالات چند گزینهای کمک کند.
- حداقل چهار امتحان AP® را انجام دهید و سپس تجزیه و تحلیل کنید که در کدام بخشها ضعیف هستید. سپس بر روی بهبود آن بخشها تمرکز کنید
- برای هر یک از اصطلاحات، مفاهیم یا نظریههای کلیدی، مثالهای شخصی ایجاد کنید. این کمک میکند تا مفاهیم را بهتر درک کنید و حافظهتان را تحریک کند.
- مهمترین نکته من در روز امتحان، 5 تا 10 دقیقه قبل از ورود به اتاق امتحان، آرامش و تمرکز روانی را حفظ کنم.
- در طول پاسخ رایگان، همیشه به یاد داشته باشم که این عبارت را به موقعیت داده شده بازگردانم و از زمانم بهرهور باشم.
- قبل از شروع مطالعه، کارتها و طرحهای یادداشت خود را مرتب کنم تا از زمانم بهینه استفاده کنم و از خستگی زیاد جلوگیری کنم.
- مفاهیم و مضامین به هم پیوسته بین واحدها را مطالعه کنم و به جای تمرکز مطلق بر روی هر ترم، به توسعه ارتباطات معنادار و شخصی با موضوعات بپردازم تا به یادگیری موثرتری دست یابم.