متفرقه

نکاتی در مورد درخواست برای بورسیه تحصیلی

در دنیای امروز، کارفرمایان برای هر گشایش بورسیه حدود 200 تا 500 درخواست دریافت می کنند. آنها فقط یک سری تاریخ و اعداد و اطلاعات شخصی کمی از نامزدها دریافت کردند. بنابراین قضاوت در مورد یک نامزد بالقوه بدون مصاحبه و بحث شخصی بسیار دشوار است. اما فراخوان برای مصاحبه گسترده است و امکان تماس با هر داوطلب برای مصاحبه وجود ندارد. بنابراین بسیار مهم است که درخواست بورس تحصیلی شما به طور استثنایی در میان جمعیت برجسته شود و برای مرحله بعدی انتخاب شود. Scholarship-Positions.com در تلاش است تا نکات مفیدی در مورد نحوه درخواست بورسیه ارائه دهد.

مراقب کلاهبرداری های بورسیه تحصیلی باشید: هر ساله بسیاری از دانش آموزان و والدین توسط کلاهبرداری های بورسیه فریب می خورند. هرگز برای جستجوی بورس تحصیلی هزینه نکنید. هرگز دلیل خوبی برای پرداخت هزینه جستجوی بورس تحصیلی وجود ندارد. اطلاعات مورد نیاز شما به صورت رایگان در دسترس است.

دریافت اطلاعات کامل بورسیه تحصیلی: هر بورسیه روش درخواست خود را دارد. مهم است که مطالب را با دقت بخوانید و بفهمید چه اطلاعاتی درخواست می شود. اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد بورسیه دریافت می کنید. با ارائه دهنده بورسیه نامه بنویسید، تماس بگیرید یا ایمیل بزنید تا اطمینان حاصل کنید که جزئیات کامل مراحل درخواست و انتظارات از متقاضی موفق را دارید. اگر بورس تحصیلی مستلزم یک پروژه خاص است، از اهداف کامل و روش مورد نظر پروژه مطلع شوید. اگر بورسیه تحصیلی توسط یک شرکت خصوصی تامین می شود، تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت، فلسفه و اهداف آن جمع آوری کنید. شما هرگز نمی توانید اطلاعات زیادی داشته باشید. برنامه هایی که با دقت تایپ شده اند بهترین تاثیر را می گذارند.

واجد شرایط بودن: فقط برای آن دسته از بورسیه هایی که واجد شرایط دریافت آن هستید درخواست دهید. اگر واجد شرایط دریافت بورسیه نباشید، بسیار مشکوک است که به شما اعطا شود. قبل از شروع فرآیند درخواست، به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که واقعا واجد شرایط دریافت بورسیه هستید. ارائه یک درخواست، مهم نیست که چقدر عالی باشد، برای بورسیه ای که شما واجد شرایط آن نیستید، بی معنی است. هرگونه محدودیت جنسیت، سن، ملیت، بومی یا سایر محدودیت‌های گروهی خاص را در برنامه‌ها بررسی کنید و فقط در صورتی اعمال کنید که قطعاً با معیارهای واجد شرایط بودن مطابقت دارید. اگر شک دارید، ابتدا بررسی کنید.

مواردی که قبل از درخواست بورسیه باید در نظر بگیرید:

افرادی که درخواست شما را قضاوت می کنند، شما را نمی شناسند. آنها فقط یک سری تاریخ و اعداد و اطلاعات شخصی کمی دریافت خواهند کرد. حتی ممکن است قضاوت در مورد نمرات برای آنها دشوار باشد، اگر آنها ندانند که چگونه با سایر دانش آموزان در سیستم آموزشی محلی شما مقایسه می شوند. بنابراین، سعی کنید تا حد امکان اطلاعات «شخصی» بیشتری از جمله رونوشت‌های تحصیلی خود (اما کیفیت، نه کمیت!) داشته باشید.

وقت خود را صرف نوشتن در مورد “تجربه تحقیقاتی” و “علاقه های علمی” کنید. در مورد اینکه چرا می خواهید یک دوره خاص مطالعه کنید، دلیل کافی ارائه دهید و انگیزه خود را با کلمات خود بیان کنید. بازاریابی برای خودتان کلید یک برنامه موفق است.

اما زیاده روی نکنید! دیدن درخواست های نامزدهای بالقوه جایزه نوبل که مایل به شروع پایان نامه کارشناسی ارشد/دکتری هستند، جالب است، اما حتی رهبران بزرگ هم این را نمی خرند. از این گذشته، مردم از شما انتظار ندارند که قبل از شروع دکترا همه چیز را بدانید. آنچه اکثر رهبران گروه به دنبال آن هستند، جوانان باهوش و باز هستند که برای علم و تحقیق یا هر زمینه دیگری که شما برای بورسیه درخواست می دهید، اشتیاق نشان می دهند.

اگر از کشوری درخواست می دهید که سیستم آموزشی متنوع آن ممکن است برای رهبران گروه چندان آشنا نباشد (مانند چین، هند، آفریقا و غیره)، ما شما را تشویق می کنیم که از نامزدی خود با نمرات آزمون های معتبر بین المللی (GRE برای استعداد و تافل/) حمایت کنید. آیلتس برای زبان انگلیسی). با این حال، این در همه جا اجباری نیست.

رزومه تهیه کنید: برخی از درخواست های بورسیه رزومه یا CV شما را می خواهند. اگر قبلاً کار می کردید، تجربیات خود را فهرست کنید، اما اگر تجربه کاری زیادی ندارید (یا هیچ!) آن را نادیده نگیرید بسیاری از دانش آموزان ندارند. از رزومه خود برای اشاره به جوایز و افتخاراتی که دریافت کرده‌اید، خدمات اجتماعی که در آن مشارکت داشته‌اید و فعالیت‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید، استفاده کنید.

فعالیت ها و افتخارات: تمام فعالیت ها و افتخارات مربوطه را فهرست کنید، اما انتخابی باشید. اگر فعالیت‌های بیشتری نسبت به فضای ارائه شده دارید، آن‌هایی که مهم نیستند را در نظر نگیرید. به عنوان مثال، دو روزی که بهار گذشته را در روز پاکسازی جامعه گذراندید.

معیارهای انتخاب را به دقت بخوانید تا متوجه شوید که نظر دهندگان به دنبال چه چیزی هستند. به عنوان مثال، بورسیه ریاست جمهوری به دنبال متقاضیانی است که می توانند “تجربه رهبری با [یک سابقه فوق برنامه] فوق برنامه” را نشان دهند، بنابراین فعالیت های داوطلبانه و خدمات اجتماعی خود را با تأکید بر مواردی که در آنها نقش رهبری را بر عهده گرفته اید، شامل کنید.

توصیه نامه ایده آل: توصیه نامه های شما باید از سوی معلمان یا مشاوران تحصیلی باشد که نه تنها با توانایی های تحصیلی شما آشنا هستند، بلکه با علایق و سوابق شخصی شما و نحوه ارتباط آنها با توانایی شما برای اجرای برنامه تحصیلی مورد نظر شما آشنا هستند. به دنبال. اگر معلم یا مشاور تحصیلی با فعالیت های فوق برنامه و توانایی های رهبری شما آشنا باشد، باید آن را نیز در نامه وارد کند.

نامه ها باید صلاحیت های مورد نظر را نشان دهند. توصیه‌کنندگان باید فقط به آن دسته از عناصر برنامه شما بپردازند که می‌توانند با اطمینان درباره آن نظر دهند.

نحوه درخواست توصیه نامه: زودتر شروع کنید. در حال حاضر، قبل از اینکه برنامه حتی در دسترس باشد، برنامه های خود را با توصیه کنندگان خود در میان بگذارید. به آنها بگویید که مایل به تحصیل در چه رشته ای هستید و چرا می خواهید برای بورسیه درخواست دهید. این بحث ها می تواند به شما کمک کند تا اهداف و برنامه های خود را نیز روشن کنید.

به محض اینکه فرم های درخواست را دریافت کردید (برنامه های بورسیه تحصیلی تازه وارد در دفتر مشاور دبیرستان، دفتر خدمات استخدام و دفتر بورس تحصیلی در اوایل اکتبر موجود است)، جلسه ای را با توصیه کننده خود برنامه ریزی کنید. به توصیه کننده خود یک توضیح کتبی از بورس تحصیلی و یک کپی از بیانیه شخصی و برنامه تحصیلی پیشنهادی خود بدهید. همچنین ممکن است بخواهید یک کپی از متن و یک زندگینامه خود ارائه دهید یا رزومه ای که فعالیت ها و افتخارات را برجسته می کند. همچنین در صورت لزوم باید پاکت هایی با آدرس مناسب به توصیه کنندگان خود بدهید. حتما به آنها زمان زیادی برای نوشتن نامه بدهید، تا آخرین لحظه منتظر نمانید.

همچنین ممکن است بخواهید به توصیه کننده یادآوری کنید که باید نام کامل شما را با حرف اول وسط درج کند. تعجب خواهید کرد که چه تعداد فقط نام دانش آموز را در متن نامه ذکر می کنند.

بیانیه شخصی: بیانیه هدف (که اغلب توسط مؤسسات آموزشی مختلف «نامه‌ای از قصد» یا «مقاله درخواست» نامیده می‌شود) یکی از مهم‌ترین اجزای فرآیند درخواست شما است. این سند اطلاعاتی را در اختیار کمیته پذیرش قرار می دهد که به آنها اجازه می دهد با شخصیت شما بیشتر آشنا شوند. چه چیزی می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید و چرا. تجربیاتی که در این زمینه دارید؛ و پس از تسلط بر مدرک چه برنامه ای برای انجام آن دارید. بیانیه هدف نیز به عنوان نمونه نوشتاری و مصاحبه عمل می کند.

بخش زیر گزیده ای از انتشارات خدمات شغلی در مقطع کارشناسی دانشگاه ییل با عنوان درخواست برای بورسیه است.

بیانیه شخصی فرصتی را برای شما فراهم می کند تا در مورد خودتان صحبت کنید. مقاله شما باید نشان دهد که شما ایده ها و نظراتی دارید، می توانید منطقی فکر کنید و می توانید خود را واضح و با صرفه و ظرافت بیان کنید.

واضح نوشتن نتیجه تفکر روشن است. اولین و مهمترین وظیفه این است که تصمیم بگیرید چه می خواهید بگویید. این یک مقاله کوتاه است. شما باید بسیار انتخابی باشید. به دقت در نظر بگیرید که چه چیزی را می خواهید بر خواننده تأثیر بگذارید. ماهیت مخاطب خود را به خاطر بسپارید. این مجموعه متشکل از افرادی است که احتمالاً به اندازه شما باهوش، تحصیلکرده و با تجربه زیادی در این کار هستند. سعی نکنید خواننده خود را فریب دهید یا دوباره حدس بزنید. اگر این کار را بکنید احمقانه به نظر خواهید رسید. به سبک زیبا، خجالتی یا حیله گر ننویسید: کمیته های انتخاب قبلاً همه آن را شنیده اند. نشان دهید که عمیقاً و به طور گسترده در مورد چیزهایی که در دوران تحصیلی خود یاد گرفته اید و چیزهایی که امیدوارید در آینده یاد بگیرید فکر کرده اید.

وقتی اولین پیش نویس را نوشتید، کار پالایش، ساده سازی و پرداخت را شروع کنید. منظورت رو دقیقا میگی؟ آیا هر بخش، جمله یا کلمه ای اضافی، مبهم یا ناجور است؟

آیا افعال شما قوی و فعال هستند؟ آیا صلاحیت های غیر ضروری را حذف کرده اید؟ آیا مطمئن هستید که هر دستاورد و علاقه ای که ذکر می کنید یکی از ایده های اصلی شما را پشتیبانی می کند؟ معذرت خواهی نکن. خودتان را نادرست معرفی نکنید. شما به عنوان یک بزرگسال می نویسید که مایل است به جامعه دانشمندان و دیگر متخصصان بپیوندد. شما باید به عنوان یک همتا و عضو بالقوه چنین جامعه ای بنویسید.

از چندین نفر بخواهید که به قضاوت آنها احترام می گذارید تا پیش نویس مقاله شما را بخوانند و از آنها انتقاد کنند. داوران احتمالی شامل اعضای هیئت علمی، معلمان نویسندگی و دوستانی هستند که می توانند ارزیابی کنند که مقاله شما چقدر شما را نشان می دهد.

ریز نمرات: اگر درخواست از تمام مدارسی که در آن تحصیل کرده اید نیاز به رونوشت دارد، در اسرع وقت این اطلاعات را درخواست کنید. چه درخواست های خود را ایمیل کنید، فکس یا تماس بگیرید، نامه ای را به عنوان پشتیبان پست کنید. برخی از مدارس هزینه اسمی برای ریز نمرات رسمی دریافت می کنند. پس از گذشت چند هفته، با مدارس تماس بگیرید تا مطمئن شوید که ریز نمرات به آدرس مناسب ارسال شده است. اگر تصادفاً مجبور شدید رونوشت را به صورت دستی تحویل دهید، مهر و موم را دستکاری نکنید ممکن است رونوشت نامعتبر شود.

برنامه خود را با دقت تصحیح کنید: از ویژگی های بررسی املا و دستور زبان رایانه خود استفاده کنید. اجازه دهید شخص دیگری (والدین، معلم یا دوست) درخواست شما را بخواند و ارزیابی کند، مجموعه دیگری از چشم ها همیشه کمک می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا