تغذیه

راهنمای کامل برای روزه داری متناوب: نکات و فواید

برای بسیاری از مردم، روزه یک عمل باستانی است که برای ما در دنیای مدرن هیچ فایده ای ندارد. آنها نمی دانند که روزه داری متناوب به روش های باورنکردنی برای سلامتی شما مفید است و می تواند بخشی قدرتمند از یک رژیم غذایی چربی سوز باشد. جای تعجب نیست که این یکی از قدیمی ترین سنت های جهان است.

تاریخ و علم روزه

ادیان اصلی موجود در جهان را بررسی کنید، در بررسی و مطالعه های خود بارها با روزه داری روبرو خواهید شد، چه در روز کیپور و چه در ماه رمضان . مردم به درک این موضوع با عنوان پرهیز به صورت موقت از مصرف غذا در قرن های مختلف رسیده اند.زمانی که شما غذا را هضم نمیکنید، بدنتان انرژی را به فرآیندی با نام اتوفاژی هدایت میکند. که باعث میشود بدن شما مواد مضر و زائد را بازیافت کرده و از بین میبرد. از نظر کاهش چربی، اتوفاژی فایده های زیادی دارد.

اتوفاژی به تنظیم هورمون های بدن، بهبود بخشیدن به سطح قند خون و افزایش چند فرآیند چند آنزیمی کمک بسیاری میکند. و نیز فرآیند جداسازی پروتئین 5 را افزایش داده و سوختن چربی را نیز بیشتر میکند.

همانند خواب مناسب و ورزش ، روزه داری نیز در رشد هورمون های رشد موثر است: در رشد عضلات تاثیرگذار بوده، و در آخر یکی از راه هایی است که برای افزایش طول عمر طبق تحقیقات انجام شده مناسب می باشد. ممکن است شما از ایده روزه داری بترسید پس باید به چند نکته اساسی که می تواند به شما در اولین روز روزه داری راهنمایی کند ، توجه کنید.

1. تعهد

مهمترین کاری که می توانید هنگام شروع یک روزه 1 روزه انجام دهید این است که به خود قول دهید که به آن پایبند باشید. در طول روزه داری ناگزیر کمی ناراحتی را تجربه خواهید کرد، و اگرچه غیرقابل حل نیست، اما برای گذر از آن به مقداری اراده نیاز دارد. از همان ابتدا متعهد شوید و با طرز فکر درست وارد آن خواهید شد.

بسیاری از مشکلات مردم با روزه داری روانی است. پس از مدتی نخوردن، به سرعت مشخص می شود که از غذا به عنوان یک عصای عاطفی استفاده می کنید. عامل ترس نیز وجود دارد که سعی می کند به شما بگوید که به خودتان آسیب می زنید. هر دوی این صداها شیاطینی هستند که روی شانه شما هستند و سعی می کنند شما را به بیراهه بکشانند. به آنها گوش نده

2. از خانه خارج شوید

تا زمانی که برای چند ساعت غذا نخورید، نمی توانید تصور کنید که چقدر وسوسه در آشپزخانه شما وجود دارد.

اگر شما هم مثل من هستید و از خانه کار می کنید، آشپزخانه می تواند در طول روزه شما به یک مانع بزرگ تبدیل شود. افطار کردن روزه تان با یک لقمه سریع از یخچال بسیار آسان می شود.

همانطور که اغلب می گویم، محیط همیشه بر اراده غالب است. دست بالا را به آن ندهید

3. آب، آب، آب

خیلی وقت‌ها وقتی فکر می‌کنید گرسنه هستید، در واقع فقط تشنه هستید. راه ساده برای مقابله با آن نوشیدن آب زیاد است.

آب در واقع اشتهای شما را کاهش می دهد، زیرا یکی از هورمون های شما به نام گرلین را کاهش می دهد که به مغز شما می گوید گرسنه هستید. با نوشیدن آب بیشتر – به خصوص قبل از غذا – می توانید این گرسنگی آزاردهنده را خاموش کنید.

بسیاری از ما به هر حال به اندازه کافی آب نمی نوشیم، بنابراین یک دو لیوان اضافی در روز ضرری ندارد.

همانطور که هست، شما می خواهید حدود نیمی از وزن بدن خود (بر حسب پوند) بر حسب اونس در روز بنوشید. به عنوان مثال، من 170 پوند وزن دارم، بنابراین روزانه 85 اونس، تقریباً سه لیتر آب می نوشم. من آن را با دمنوش‌های گیاهی مختلف مخلوط می‌کنم – تا زمانی که کافئین نداشته باشند – بنابراین معمولاً حتی متوجه نمی‌شوم چقدر آب می‌نوشم.

لطفا این را دست کم نگیرید آب بهترین دوست شما در طول یک روزه روزه است.

4. زمان بندی همه چیز است

این نوع روزه‌داری راحت‌تر در برنامه‌های پرمشغله مدرن ما قرار می‌گیرد و به همین دلیل باعث محبوبیت روزه متناوب شده است. این یکی از مدهای تناسب اندام است که من در واقع از آن حمایت کامل می کنم!

اطلاعات زیادی در مورد روزه متناوب برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد، اما در اینجا بزرگترین نکته من در مورد این روش قدرتمند روزه داری است: با توجه به اینکه 18 ساعت نقطه عطفی است که فواید روزه داری شروع می شود، باید سعی کنید روزه 1 روزه خود را بعد از شام شروع کنید.

دلیل آن این است: فرض کنید شام را ساعت 6 بعد از ظهر می خورید و ساعت 6:30 بعد از ظهر تمام می کنید – این بدان معناست که غذای شما تا ساعت 8 بعد از ظهر هضم می شود و بدن شما شروع به ورود به حالت ناشتا می کند.

اگر ساعت 10 شب به رختخواب می روید. و 9 ساعت تا ساعت 7 صبح روز بعد بخوابید، تا زمانی که از خواب بیدار شوید، 11 ساعت روزه خود را سپری کرده اید  و بیشتر آن را خوابیده اید!

این بدان معناست که شما فقط باید حداقل هفت ساعت دیگر ناشتا باشید که تا ساعت 2 بعد از ظهر ،نیمه بعد از ظهر ، بیدار می شوید. غیرممکن به نظر نمی رسد، اینطور نیست؟

آیا شما میتواندید تا ساعت 2 بعد از ظهر بدون غذا دوام بیاورید و تحمل کنید؟ پاسخ به این سوال از نظر فیزیولوژیکی مثب خواهد بود اگر به میزان زیادی در بدن خود چربی دارید. این را به خاطر داشته باشید زمانی که غذا وارد بدن شما نمیشود ، پس از چه چیزی برای سوخت و ساز استفاده میشود؟ از توده عضلانی شما در ابتدا استفاده نمیشود و از ذخایر چربی شما بهره مند میشود.

برای مثال : اگر وزن شما حدود 350 پوند باشد پس چربی موجود در بدن شما زیاد است. پس روزه گرفتن برای شما راحتتر خواهد بود نسبت به افرادی که درصد چربی پایین تری دارند زیرا بدنشان مقدار قابل توجهی چربی برای سوخت و ساز ندارد. اگر شما و یک فرد لاغر در یک جزیره متروکه باشید ، فرد لاغر مدت زمان زیادی دوام نخواهد آورد این در حالی است که شما یک منبع سوخت بسیار پر انرژی هستید و طول عمر بیشتری خواهید داشت.

5. از بار ذهنی استفاده کنید

علاوه بر فواید فیزیولوژیکی و کاهش وزن، روزه داری متناوب به شما سطح آگاهی در مورد اینکه چرا غذا می خورید و کارهایی که انجام می دهید واقعا بی نظیر است می دهد. همه چیز را در کانون توجه قرار می دهد.

این یک تجربه باورنکردنی است که می تواند برای شما مفید باشد. به همین دلیل است که روزه در طول تاریخ به عنوان دوره ای برای خود اندیشی مورد استفاده قرار گرفته است. از این زمان به خوبی استفاده کنید.

فواید سلامتی روزه داری متناوب:

  • از پیری زود رس جلوگیری می کند
  • سلامت مغز را تضمین میکند
  • از بیماری سرطان جلوگیری میکند
  • سلامت قلب
  • باعث کاهش وزن میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا