روانشناسی

آیا گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه خوب است؟

گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه احتمالاً یکی از آرامش بخش ترین، لذت بخش ترین و لذت بخش ترین فعالیت هایی است که می توانید پس از یک روز طولانی برای استراحت انتخاب کنید. همه ما به خوبی می دانیم که موسیقی می تواند درمانی باشد، و فواید خواندن نیز برای اکثر ما اخبار قدیمی است، اما وقتی این دو را با هم ترکیب می کنیم (جناسی) چه اتفاقی می افتد؟

در زمان مطالعه گوش دادن به موسقی کاری خوب است؟ انجام دادن این کار فایده ای دارد یا باید از انجام ان پرهیز کرد؟ تیم بسمو بیانگر این موضوع است که همه افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارند و باد طبق آنها عمل کنند. ما با این موضوع که با کمک بعضی از توصیه های مفید در مورد خود اطلاعاتی دریافت کنیم ، موافقیم.

آیا می توانید هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهید؟

داشتن مطالعه و نیز کوش دادن به موسیقی در یک زمان مشترک کاری وسوسه برانگیز خواهد بود. زیرا این دو کار ترکیبی از فعالیت هایی هستند که بیشتر ما دوست داریم. شما میتوانید زمان مطالعه نیز به موسیقی دلخواه خود گوش دهید و برای انجام این کار مانعی وجود ندارد. این دو فعالیت از نظر قسمت هایی از مغز که باید فعال شوند، خیلی همپوشانی ندارند، اما می توانند برای برخی از ما بسیار محرک باشند.

همه ما متفاوت هستیم و به روش های مختلفی به محرک ها واکنش نشان می دهیم. در حالی که برخی از ما به راحتی می‌توانیم در حین گوش دادن به موسیقی بخوانیم، یا حتی برای لذت بردن از خواندن، نیاز به گوش دادن به موسیقی داریم، برخی دیگر به سرعت تمرکز خود را بر روی یکی یا دیگری از دست می‌دهند. قاعده کلی در مورد ترکیب این دو فعالیت این است که به اندازه کافی خودتان را بشناسید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا موسیقی حواس شما را از جلسه خواندن منحرف می کند یا واقعا به ارزش اضافه می کند.

بنابراین، اینکه آیا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش دهید یا خیر، کاملاً به شما و مطالب خواندنی که باید از طریق آنها بگذرید بستگی دارد. اما یک چیز مطمئن است: برای بسیاری از ما، مطالعه و گوش دادن به موسیقی معمولاً با هم خوب نیست. البته در این مورد نیز استثناهایی وجود دارد.

بنابراین، آیا باید هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهید؟

آیا گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه خوب است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردم، اینجا در Basmo، ما به خوبی درک می کنیم که هر فردی منحصر به فرد است و همه ما به موقعیت ها و محرک های خاص واکنش متفاوتی نشان می دهیم. بنابراین خوب یا بد بودن گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه، عمدتاً چیزی است که باید خودتان از طریق یک فرآیند آزمون و خطا تصمیم بگیرید.

بهترین کاری که در حال حاضر می توانیم انجام دهیم این است که مزایا و معایب اصلی ترکیب گوش دادن به موسیقی با خواندن را به شما ارائه دهیم تا بتوانید حداقل ایده ای از پیامدهای آن داشته باشید.

فواید گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه

آرامش بیشتری خواهید داشت: از نظر علمی ثابت شده است که موسیقی ابزاری عالی برای آرامش و تسکین استرس است. به خصوص هنگامی که ضربان به حدود 60 ضربه در دقیقه کاهش می یابد، موسیقی مغز ما را تحریک می کند تا با ضربان هماهنگ شود، که باعث ایجاد حالت آرامش می شود. همانطور که همه ما می دانیم، خواندن تاثیری تا حدودی مشابه دارد، به ویژه به عنوان یک ابزار کاهش استرس کارآمد است. ترکیب این دو تنها می تواند منجر به تجربه ای عمیقا آرامش بخش شود.

موسیقی می تواند عملکرد شناختی شما را افزایش دهد: طبق یک مطالعه، در برخی افراد، گوش دادن به موسیقی می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی داشته باشد. برای برخی از دانش آموزان، اثر آرام بخش ساده موسیقی برای رهایی از استرس مطالعه و در نتیجه بهره وری بیشتر کافی است. در دانش آموزان دیگر، این اثر یافت نشد. بنابراین افزایش عملکرد شناختی ناشی از گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه یا مطالعه به هر فرد و نحوه عملکرد آنها بستگی دارد. بهترین راه برای فهمیدن اینکه در کدام دسته قرار می گیرید، بهترین اقدام این است که به سادگی آن را آزمایش کنید.

در مکان هایی که سر و صدا زیاد است گوش دادن به موسیقی میتواند در داشتن تمرکز به شما کمک کند: حتی اگر شما مانند افرادی که به موسیقی در زمان مطالعه واکنش نشان می دهند نباشید، با توجه به مکانی که قصد دارید در آنجا مطالعه داشته باشید همه ی موارد میتوانند دچار تغییر شوند، اگر موسیقی به عنوان جایگزین باشد.محیطی پر سر و صدا است که مدام حواس شما را پرت می کند، موسیقی ممکن است انتخاب بهتری باشد. قرار دادن هدفون و گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان یا فقط کمی موسیقی آرامش‌بخش، شما را از صداهای بلند اطرافتان جدا می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بهتر روی آنچه می‌خوانید تمرکز کنید.

موسیقی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد: مطالعات نشان داده است که موسیقی می تواند با افزایش سطح دوپامین در مغز، تأثیر مثبتی بر وضعیت ذهنی و خلق و خوی شما داشته باشد. این همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر خواندن شما داشته باشد. با همراه کردن مطالعه با فعالیت دیگری که برای شما شادی می‌آورد، بیشتر مطالعه خواهید کرد، در حین انجام آن شادتر خواهید بود و بنابراین آن را بهتر و کارآمدتر انجام خواهید داد.

فواید یادگیری ساز

یادگیری یک ساز موسیقی مثل کمانچه می‌تواند تجربه‌ای غنی و ارزشمند باشد. این فرآیند، علاوه بر لذت بردن از موسیقی، توانایی‌های ذهنی و حسی فرد را تقویت می‌کند. نواختن سازهای زهی مثل کمانچه نیازمند تمرکز، دقت و تمرین است که باعث تقویت حافظه، هماهنگی عضلات و مهارت‌های حرکتی می‌شود. همچنین، این کار می‌تواند راهی برای بیان احساسات و ارتباط با دیگران از طریق موسیقی باشد. مشارکت در جامعه موسیقی و اجراهای گروهی نیز فرصت‌هایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس فراهم می‌کند. علاوه بر این، موسیقی به عنوان یک زبان جهانی، می‌تواند پل‌هایی برای درک و تفاهم بین فرهنگ‌ها ایجاد کند.جزئیات اینجا توضیح داده شده است.

تاثیرات موسیقی بر یادگیری بیشتر:

1-باعث کاهش استرس میشود

2- یادگیری بیشتر با افزایش روحیه

3-تقویت حافظه برای یادگیری بیشتر

4-باهوش تر شدن افراد در یادگیری با گوش دادن به موسیقی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا